+420 603 552 719

Jak to probíhá

Na této stránce najdete všechny důležité informace. Ať už se chystáte do našeho fotoateliéru poprvé, nebo Vás jen zajímá, jestli se od posledně něco nezměnilo, přečtěte si je.

OBJEDNÁVÁNÍ

Ideálně 3–4 týdny předem, nejlépe telefonicky.

Výjimka: Focení miminek (new born focení) – podrobnosti najdete níže.

Tel. číslo: +420 603 552 719

E-mail: info@jhfoto.cz (specifikujte prosím Vaše časové možnosti pro usnadnění komunikace)

 

POTVRZENÍ TERMÍNU

Potvrzení termínu obdržíte e-mailem. Před návštěvou fotoateliéru si prosím pečlivě prostudujte pokyny a doporučení týkající se přípravy na focení a vhodného oblečení. 

ZÁLOHA

Během focení se platí záloha 1 000 Kč. Zbytek lze uhradit převodem nebo hotově při převzetí zakázky.

VÝBĚR FOTOGRAFIÍ

Finální výběr fotografií pro profesionální retuš je zcela na Vás. Vyberte si sami fotografie, na kterých se sami sobě líbíte nejvíce –  takové, na kterých jste to prostě Vy!

Na nic dlouho nečekáte

Bezprostředně po focení – nejpozději druhý den – obdržíte náhledy všech vydařených snímků z Vašeho fotografování. U základního balíčku to obvykle bývá 200–300 záběrů náhledové kvality. Z nich si v pohodlí domova vyberete svou finální sadu fotografií. Ty pak následně profesionálně vyretušujeme. Jde to rychle – u nás na vyretušované fotografie nebudete čekat přes měsíc jako jinde. Předáme Vám je do 1-2 týdnů od Vašeho výběru.

Jak to probíhá?

Mottem našeho fotoateliéru je Hlavně všechno v pohodě. Nemusíte se ničeho obávat, ani mít trému. Pokud Vás přece jen svazuje nejistota z neznámého prostředí, přečtěte si následující informace o tom, jak focení u nás probíhá.

Profesionálnímu focení se věnujeme již více než 10 let. Jsme zvyklí pracovat s dětmi i s „nemodelkami“ a reagovat na případnou nervozitu. Víme, že Vám na výsledku focení záleží, a tuto touhu s Vámi sdílíme. Naším cílem je jediné – spokojený zákazník.

Před samotným focením Vám všechno vysvětlíme a ukážeme. Určitě na Vás nebudeme spěchat a bude-li potřeba se u nějakého záběru zdržet, rádi vše podřídíme dokonalému výsledku.

Průběh focení

Během každého focení Vás povedeme tak, abychom společně vytěžili z času stráveného u nás maximum. Za pomoci techniky a profesionálního líčení vytvoříme fotografie, na kterých se budete sami sobě líbit. Po skončení focení předáme Vámi vybrané fotografie profesionální retušérce, která je počítačově upraví, vyretušuje – a odstraní ze snímků případné nedokonalosti pleti.

Speciální požadavky

Retuš fotografie má svá pravidla a standardy (najdete je zde). Pokud ovšem máte nějaká speciální přání (retuš znamének apod.), rádi se Vám pokusíme vyjít vstříc. Chcete-li mít jistotu, že se na nic nezapomene, oznamte nám své speciální požadavky písemně při přebírání náhledů pro finální výběr fotek.

Co s sebou

Do fotoateliéru si s sebou vezměte dostatek oblečení – čím pestřejší výběr, tím lépe. Během fotografování se budete cca 2×–3× převlékat.

Fotíme většinou naboso. Pokud je důležité podpořit vizuální stránku určitého typu/stylu fotografií obuví (například u promo fotografií), bez bot Vás samozřejmě fotit nebudeme. V takovém případě ovšem prosím dohlédněte na to, aby Vaše obuv měla řádně očištěnou podrážku. Mějte na paměti, že na fotografické pozadí si budete také sedat a lehat.

Pokud budete mít nějaké dotazy, můžeme se ve fotoateliéru sejít předem ke krátké konzultaci. Tato konzultace je zahrnuta v ceně Vámi objednané fotoslužby.

Konkrétní doporučení týkající se přípravy na focení a vhodného oblečení obdržíte e-mailem před vlastním fotografováním.

Focení dětí a miminek – podrobnosti

Focení miminek a dětí vyžaduje velkou dávku trpělivosti, ale nesmí trvat příliš dlouho. Je potřeba, aby si děti zvykly na nové prostředí a chovaly se bezprostředně. Jedině tak lze docílit přirozených fotografií. Každému to trvá jinak dlouho a někdy se to dokonce nepodaří vůbec. Když dítě odmítne spolupracovat, je lepší zachovat klid, situaci nehrotit – a zkusit to někdy jindy.

Důležité je také vybrat vhodnou dobu. Děti bývají v lepší náladě např. po spánku. Ve fotoateliéru je pro Vaše děti připraveno veškeré pohodlí – vyhřívaná podlaha, přebalovací pultík, ohrádka a pro ty větší spousta hraček.

Kdy je to nejlepší?

Pro focení dětí doporučuji ze zkušenosti využít dopolední termíny. V odpoledních hodinách už jsou děti obvykle unavené a příliš nespolupracují.

Při focení miminek je ideální, když je Vaše ratolest čerstvě vyspaná.

Během jednoho focení vystřídáme 2–3 typy oblečení a až 3 fotografická pozadí.

Newborn focení (miminka do 2 týdnů věku)

Ideální věk pro zachycení novorozeňat je  do 14 dnů po narození. Pro objednání se nám proto volejte ideálně ještě z porodnice – pokusíme se Vám najít nejbližší volný termín. (Pokud to nestihnete, nezoufejte. Krásné a autentické „miminkovské“ fotografie lze nafotit i s většími dětmi, ideálně ve věku 3–6 měsíců.)

Pokud chcete miminko fotit se sourozenci – zvažte variantu případného doprovodu, který může podle potřeby vyběhnout se sourozencem „na vzduch“ – třeba do přilehlého parku. Věřte, že to bude pro všechny jednodušší…

Focení starších miminek a dětí

Starší miminka (3týdenní a starší) fotíme nejčastěji bez oblečení, nebo jen v bílém „bodíčku“.

Důležité je barevně sladit celou rodinu, aby Vaše fotografie působily harmonicky. Konkrétní doporučení týkající se přípravy na focení a vhodného oblečení obdržíte e-mailem před vlastním fotografováním.

Miminka u nás můžete během focení nakojit i přebalit.

Těhotenské focení, glamour, boudoir, akty, portrét – podrobnosti

Během jednoho fotografování, které trvá přibližně 1 hodinu, je možné vystřídat 2–3 druhy oblečení tak, abychom vytvořili několik různých typů a nálad.

Můžete si přiobjednat základní fotografické líčení (není zahrnuto v ceně), které trvá cca 20 minut před vlastním fotografováním. Pokud budete chtít, můžete podpořit vytvoření pohodové atmosféry pomocí CD s Vaší oblíbenou hudbou.

Těhotenské fotografie mají vždy neopakovatelné kouzlo – zřejmě je to dáno tím zvláštním výrazem ve tváři každé budoucí maminky. Fotografování příliš neodkládejte. Nejlepším obdobím bývá 6.–7. měsíc těhotenství. A ještě jedna rada: Vezměte s sebou na focení své blízké – partnera, děti. Vždyť i oni se těší s Vámi a na výsledných fotografiích je to vždy vidět.

Při fotografování aktů můžeme, hlavně na začátku focení, použít různé textilie, které jsou pro Vás v ateliéru k dispozici . Výsledné fotografie aktů bývají většinou černobílé, decentní obrázky, které využívají hru světla a stínu – tak, aby spíše zakrývaly než odhalovaly.

Focení párů, skupinové portréty – podrobnosti

rodinných portrétů, skupinových fotografií a fotografií párů je vždy důležité, aby všichni byli barevně navzájem sladěni. Dejte si tu práci a najděte pro sebe stejnobarevná trika či košile.

Promo focení, business focení – podrobnosti

V případě Promo focení si s sebou přineste rekvizity charakterizující Vaši specializaci, pokud takové máte. Limitováni jsme pouze prostorem ateliéru. Jinak i zde platí: Čím více různých variant oblečení si přinesete, tím lépe. Vždy pomůže, když je z čeho vybírat.

Dohlédněte prosím na to, aby obuv, v níž se budete fotit na fotografickém pozadí, měla řádně očištěnou podrážku. Děkujeme.