Jak můžete ochránit vaši osobní značku na sociálních médiích

První dojmy jsou důležité a odehrávají se během okamžiku. Ať už je to v reálném životě nebo skrz sociální média, lidé si velice rychle udělají názor podle toho, co zrovna vidí. Když přijde na vaši osobní značku a přítomnost online, sociální sítě jsou tím nejdůležitějším nástrojem, proto je důležité se o ně starat – zvláště pokud skrz ně obchodujete a prezentujete svou značku.

Pokud se chcete ujistit, že sociální sítě neponičí vaši značku, můžete následovat těchto pár jednoduchých tipů.

Žena na focení brand, která si fotí fotografie pro své podnikání ve fitness.

Zarezervujte si jména a domény

Nevadí, že ještě žádnou sociální platformu nepoužíváte, je lepší si své jméno, které budete využívat, zarezervovat co nejdříve, a to stejné platí pro vaši doménu. To nejhorší, co se vám může stát je, že budete soupeřit s byznysem, který má velice podobné jméno.

 Je také důležité mít stejné nebo alespoň co nejpodobnější jména na všech sociálních platformách, které budete využívat.

Muž na focení brand, který podniká jako fitness trener.
Žena na focení brand, která si fotí fotografie pro své podnikání ve fitness jako trenérka.
Žena na focení brand, která si fotí fotografie pro své podnikání jako hudebnice.
Žena na focení brand, která si fotí fotografie pro své podnikání v chovu zvířat.

Vypilujte popisek

Popisek vašeho účtu neboli Bio je stejně důležitý jako jméno. Těch pár slov, které se do popisku vejdou by mělo vystihovat váš brand perfektně a podobně jako u jména by mělo být stejné na všech vašich platformách. 

Nezapomínejte ani na kvalitní fotografii. O té se více dozvíte například v článku JAK SE PŘIPRAVIT NA FOCENÍ VAŠÍ OSOBNÍ ZNAČKY.

 

 

Dvakrát měř jednou řež – zlaté pravidlo vašeho obsahu

Obsah na vašich sítích nemůže být jen tak něco, musíte pečlivě vybírat. Vaše osobní značka jste sice vy, ale na postování detailů z vašeho osobního života rovnou zapomeňte. 

Všechno, co jednou zveřejníte může na internetu zůstat už navždy, a navždy se může spojovat s vaší značkou, tak o obsahu kriticky přemýšlejte. Vše, co se na vašich sítích objeví musí upřímně a pravdivě reprezentovat váš brand.

Žena na focení brand, která si fotí fotografie pro své podnikání.
Žena na focení brand, která si fotí fotografie pro své podnikání.

Buďte konzistentní

Pokud to se svou značku opravdu chcete někam dotáhnout, musíte být především konzistentní. Nemůžete přidávat obsah jen tehdy, kdy se vám chce nebo na to máte náladu, většinu času se vám možná chtít ani nebude, ale věřte, že právě v těch chvílích, je to nejdůležitější. Důležité je především plánování. Vytvořte si měsíční plán svých příspěvků a tvořte je dopředu. Myslete taky na vaše sledující – kontrolujte komentáře a zapojte se do diskuze, je důležité se s lidmi, kteří vás podporují spojit i na osobní úrovni.

Sociální média jsou velmi silný nástroj, pokud se ho naučíte používat a naučíte se ho používat správně. Těchto pár tipů ale zaručí, že svou dráhu nastartujete tím nejlepším možným způsobem.